De overgang

Ik moet toegeven, de laatste strofe deed me wat. Creatieve expressie, in welke vorm dan ook, is wel degelijk 'heelmakend', genezend. Bovendien leer je jezelf kennen, ontdek je wie je bent, door het proces van het creëren/ het doen en je reflectie in je creatieve werk.


De overgang
 
De oude boom in onze tuin
die zijn diensten had bewezen
Is dan toch overgegaan
en in het engelenrijk herrezen
 
Het jonge boompje, dat in zijn schaduw stond,
moest er mee aan geloven
Jammer want, dit lichtje was
nog niet klaar om uit te doven
 
Het dichte oerwoud, dat in een mum van tijd
rond de boomstronken ontstond
ging vandaag zonder genade
hélemaal weer uit de grond
 
Toen ik, even later, de oude boomstronk weer zag
ontsproot zich aan mijn lippen, spontaan,
een brede lach
Tot mijn verbazing ontdekte ik,
tussen het donker gewas,
een stevig geworteld plantje
dat duidelijk anders was
 
Het jonge boompje dat moest wijken
heeft nieuwe takken, kijk eens aan!
Het hoeft niet langer in de schaduw
van ’t bitter verleden te staan
Nu kan zij eindelijk krachtig groeien
genietend en badend in het licht
Met de herinnering aan wat geschiedde
Als een warme vriend naast zich
 
Leen Lemmens
20/08/2014
 
 
 
 

 
 
 
                        

Reacties

Populaire posts van deze blog

Groentequiche met pompoen, zonder pompoen

Verroeste roosters van de bbq schoonmaken

Broodpudding op grootmoeders wijze