Havermout-banaan-pindakaas'koekjes'


Recept voor 6 koeken
Ik kreeg dit recept in handen gestopt. Bekeek de inhoud. Pindakaas... Ik hou wel van pinda's, maar pindakaas... die houdt niet zo van mij. Toch maar proberen. Wie weet wat het geeft. Ik neem integraal het recept over, zonder eigen aanpassingen. Volgende keer anders. 

Ingrediënten
6 bananen
300g havermout (50g per banaan)
6 el pindakaas (1el per banaan)

Bereiding
Verwarm de oven voor op 125°.
Plet de 6 bananen in een kom. Voeg de havermout en de pindakaas toe. 
Meng goed, totdat de havermout volledig opgaat in de bananenbrij. 


Bedek de bakplaat van de oven met bakpapier. Maak van deze vetzakkerij-special 6 ronde koekjes - [Koekjes? Dat zijn geen koekjes he! Wat een galetten! Nu ja, we zien het wel.] en leg op het bakpapier. Duw in elke 'koek' een vierkantje pure chocola. 

Zet deze kanjers zo'n 20 min in de oven of tot ze goudbruin zijn. (Heeft er bij mij nog een eind langer in gestaan dan 20 min. En bruin worden ze wel, maar dat goud is ver te zoeken. :-)) 
Uithalen, laten afkoelen en ready to eat! 














         Ok, die mag blijven. In m'n eigen versie dan toch wel volgende keer. Met een half                                       'koekje' als ontbijt, kom je alvast een eindje de dag door, hehe. 
                                                                        Smakelijk!

























Reacties

Populaire posts van deze blog

Groentequiche met pompoen, zonder pompoen

Citroen- limoenwater met agavesiroop

Broodpudding op grootmoeders wijze