Geen plaats voor Liefde, de basis is rot


(Hier was ik even vol medeleven met mijn lijdende medemens. :-))



Vind jij het vreemd

dat er mensen zelfmoord plegen?

Vind jij het gek

dat depressie, burn-out, scheidingen, labeltjes, kanker en volle gevangenissen

in de mode zijn?


Ik vind het ergens vanzelfsprekend

en dát zou niet mogen zijn.


Nog voor je geboren bent, word je beïnvloed door ouderlijke pijn

Na drie maanden op de aarde

is het blijkbaar beter om - ver weg van je veilige haven – bij familie

of in een vreemde kribbe te zijn


Terwijl je opgroeit krijg je verwijten en allerlei oordelen naar je hoofd

Anderen zeggen welke weg jij hoort te gaan

Waardoor je innerlijk vuur al snel wordt gedoofd


Twijfel treedt op en

op school leer je iemand anders te zijn

De focus ligt op jouw tekorten

Niet op Onvoorwaardelijke Liefde

Of wie jíj wenst te zijn


Al die pijnen vormen een muur rond je hart

en heel wat angsten in  je hoofd

Zó erg zelfs

dat je niet meer in jezelf gelooft


Tijd om te gaan werken, want, ach ja, dat moet

En liefst hetzelfd’ als iedereen

met uniform, een das

en ook blitse wagens doen het goed


Je draait mee in de mallemolen

want geld komt toch op nummer één?

Je gezin vind jij belangrijker, jouw kinderen, jouw leven en geluk

Maar je moet gaan werken. Voor jouw dromen is dus geen tijd hoor, neen!


Daar sta ik dan. Ik voelt me eenzaam en alleen.

Zelfs met een massa mensen om me heen.

Niemand begrijpt me. Niemand ziet me staan.

Ik weet zélf niet meer welke kant uit te gaan.


Pff, wat doe ik hier eigenlijk nog? Niets in deze wereld heeft nog zin.

Salut aan allen. De mazzel. Veel geluk.

Ik stap eruit, want ik geloof er niet meer in.


Vind jij het vreemd

dat er mensen zelfmoord plegen?

Vind jij het gek

dat depressie, burn-out, scheidingen, labeltjes, kanker en volle gevangenissen

in de mode zijn?


Ik vind het ergens vanzelfsprekend

en dát, lieve mensen, zou niet mogen zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Groentequiche met pompoen, zonder pompoen

Verroeste roosters van de bbq schoonmaken

Broodpudding op grootmoeders wijze